2013. november 11., hétfő

Tavaszi szellő - ősszel

Nincs is jobb alkalom a tavaszi fuvallat illatának megidézésére, mint egy borongós novemberi délután. :)

Történt ugyanis, hogy elhatároztam: amiből csak lehet, kerülöm a mesterségest, a szintetikust, a károst, a környezetszennyezőt. A kozmetikumaim egy jelentős részét már lecseréltem, a háztartás egyéb területein is igyekszem "öko" lenni, de a mosásban még volt lemaradás.
Azonban - ahogy már mondtam - az elhatározás megvolt. Így amikor múlt hónapban új mosóteknőt vettem, végleg eldőlt: ha elhasználom a maradék hagyományos öblítőt, váltok.

Az öblítő ugyanis nem jó. Hogy miért, abba nem bonyolódnék bele, lehet találni az interneten épp elég cikket.

Az ecet már jó és környezetkímélő alternatívának tűnik, viszont cserébe büdös. Sokan mondják/írják, hogy nem érezni, meg hogy elillan... hát nem tudom... biztos nekem túl érzékeny az orrom, de én érzem az ecetet.
De még ha nem is lehetne érezni, akkor is, nekem hiányzik az illat. Úgyhogy tovább kutakodtam.

Így akadtam a mosóparfümre.
Múlt héten megrendeltem, és egészen máig csak az üvegben szaglásztam, és alig vártam az "éles bevetést". Ami ma délelőtt jött el. 
Akinek van kedve/türelme/ideje, az mosásonként adagoljon 10 cseppet.

Én jobb szeretem, ha előre be vannak keverve az ilyesmik. Úgyhogy először is kimértem, hogy a mosógép öblítő tartálya 1 dl-s. Tehát a literes flakon 10 mosásra lesz elegendő. Így a 7 dl vízhez öntöttem 3 dl ecetet, és ebbe csepegtettem bele a 10x10 csepp mosóparfümöt. Aztán alaposan összeráztam az egészt. Meglepődtem, mert nem átlátszó lett, hanem fehéres. 

No és az illat...! Hát nagyon sajnálhatjátok, hogy nem találták még fel a szagos monitort :) Így "kénytelenek" lesztek hinni nekem, vagy tenni egy próbát. Megéri! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése