2013. november 12., kedd

Ez megkívánta, az megsütötte

Laci volt a kívánós, én pedig a megsütős.
Tegnap vásárlás közben rábökött egy kuglófra, hogy dejóóó, veszünk? Nem tudom, mekkora lehetett, kábé 40dkg, és ha jól rémlik, 650 Ft. Mondtam, hogy nemár, én ennyiből kettőt sütök!
Ráadásul alig több idő alatt, mint amit a bevásárlásra fordítottunk (35 perc alatt méregetem-kavargatom, és 30-40 percig sütöm).

Szóval a recept:
Kuglóf alaprecept Timitől (forrás: nosalty)

Hozzávalók:
4 tojás (130 Ft)
25 dkg cukor (70Ft)
1 dl tej (20 Ft)
1 dl olaj (30 Ft)
25 dkg liszt (30 Ft)
fél cs. sütőpor (10 Ft)

A tojások sárgáját kikavarom a cukorral, aztán mehet bele az olaj és a tej, végül a liszt és a sütőpor.
Ezen a ponton bekapcsolom a sütőt, 180 C-ra előmelegítem.
A fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan az előbbi masszához keverem.
És tulajdonképpen kész is van. 650 Ft helyett 290 Ft (jó, tudom, az energia is...), és 40 dkg helyett 82 dkg.

Nekem szilikon sütőformám van, ezzel nincs különösebb teendő, beleöntöm a tésztát, és megy a sütőbe 30 percre. Egyéb sütőformáknál szükséges lehet, hogy vajjal kikenjétek.

És aztán lehet variálni.
Márványoshoz 1/3-át hagyd ki, keverd be kakaóporral, és úgy kanalazd bele a többibe.
De dobálhatsz bele csokit, diót, mogyorót, aszalt gyümölcsöt - csak a fantázia szab határt.

Nálam ma csokis készült:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése