2018. augusztus 31., péntek

'A nagy lomtalanítás'-projekt #01

Ezer és egy éve nem jelentkeztem, de most belevágom a fejszémet egy nagyobb folyamatba, és bennem van a kényszer, hogy dokumentáljam.

Szóval lomtalanítani fogok.

Elkezdtem már nyáron, amikor megszabadultam 3 zsák ruhától (120+ darab) és 1 szatyornyi cipőtől (8 pár). Hihetetlen felszabadító érzés volt, ajánlom mindenkinek!
De kevés. Vagyis folytatás után kiált.
Nem olvastam semmi ide vonatkozó 'szakirodalmat' (konmari és társai), nem néztem youtubereket, sem ijesztő videókat beteges gyűjtögetőkről. Csak nem férek a lomoktól, sőt már takarítani se lehet tőlük, és ebből mostanra elegem lett.

Terveim szerint 1 hónap alatt el fogok jutni oda, hogy mindent átnézek: dobozokat, fiókokat, kosarakat, szekrények tetejét és alját, ágyneműtartót és foteleket. Mindent.


Ma 4 műanyag dobozzal kezdtem az egészet, amibe az évek során csak gyűltek, gyűltek, gyűltek a papírok: számlák, banki szerződések, munkaszerződések, adóbevallások, biztosítós papírok, jegyzetek, emlékek, kották, 'majd jó lesz valamire'-fecnik. Egyesével néztem át mindent, és picit szortíroztam is. Ami kukába került, az nincs a képen. A jobb oldali szatyorban megsemmisítésre várakoznak a számlák, banki papírok, és egyéb, érzékeny adatokat tartalmazó lomok. Végül a 4 dobozba a férjem-enyém-közös-emlék kategóriák mentén rendeztem a megmaradókat.

Ha majd minden fölöslegtől megszabadultam, és meglátom, mennyi helyem szabadul fel és arra mennyi megmaradó holmit kell elpakolni, akkor majd indul 'A nagy rendszerezés'-projekt. De ne szaladjunk ennyire előre.

Holnap újabb 4 doboz kerül átvizsgálásra.

Nálatok amúgy mi a helyzet ezen a téren?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése